KINDERBOEKENWEEK

CORONA MAATREGELEN

DAG VAN DE LERAAR 2020

Kinderboekenweek
Afgelopen woensdag is de jaarlijkse kinderboekenweek gestart. Het thema van dit jaar is geschiedenis: ‘En toen?’ In elke klas in de kinderboekenweek feestelijk geopend met een foto opdracht. Alle kinderen kregen kinderfoto’s van de leerkrachten te zien en met elkaar mochten ze bedenken welke leerkracht er op de foto stond. De komende week zal er in de klassen extra veel aandacht zijn voor lezen en boeken.

Spaaractie Bruna – Spaart u mee voor de schoolbieb?
Boekwinkel Bruna is tijdens de boekenweek een spaaractie gestart om mee te sparen voor boeken bij ons in de bibliotheek. In het bericht hieronder legt Bruna uit hoe u mee kan sparen. Wij willen graag het (voor)lezen van kinderboeken stimuleren en zouden het leuk vinden om samen met u en de kinderen de schoolbibliotheek uitbreiden met de nieuwste, spannendste en leukste kinderboeken! Hoe meer ouders er meedoen, hoe meer boeken we kunnen uitzoeken! Hoe werkt de Schoolbieb-actie?

• U koopt van 30 september t/m 11 oktober 2020 één (of meerdere) kinderboek(en) bij uw lokale Bruna-winkel en levert de kassabon vóór 15 november 2020 in op school.
• De school levert de kassabonnen in bij een Bruna-winkel.
• Bruna telt de kassabonbedragen na inlevering bij elkaar op. Wij ontvangen een waardebon.
• De school mag t/m 16 december 2020 voor 20% van het totale kassabonbedrag nieuwe leesboeken uitzoeken in een Bruna-winkel. Wij hopen dat u samen met de kinderen meedoet, want leesplezier creëren we samen! Kijk voor de actievoorwaarden op bruna.nl/schoolbieb.

Nieuwe gymleerkracht
Afgelopen dinsdag is Josien Bakker gestart als onze nieuwe gymleerkracht. Wij zijn erg blij dat er weer een gymleerkracht aan onze school verbonden is. Josien stelt zich hierbij even aan u voor: Mijn naam is Josien Bakker, ik ben 22 jaar jong en woon op Urk. Ik ben graag in beweging. Zo ben ik vaak in de sportschool te vinden en daarnaast zwem en dans ik graag. Sinds dit jaar mag ik mijzelf een bewegingsonderwijzer (gymjuf) noemen, aangezien ik afgestudeerd ben aan de Calo te Windesheim Zwolle. Ik heb deze opleiding gedaan, omdat ik graag omgeven ben door kinderen, ze beter wil leren bewegen en dit vooral samen wil bereiken. Ik ben dan ook van mening dat je op het gebied van bewegen veel van elkaar kan leren. Samen kun je tot een mooie (beweeg)ontwikkeling komen en hier wil ik graag mijn steentje in bijdragen. Ik zeg altijd: ‘’Als je in jezelf gelooft dan lukt het!’’ elk kind heeft namelijk zo zijn eigen talenten. Natuurlijk mag het plezier ook niet ontbreken in mijn lessen!De gymzaal is een plek om kwaliteiten breder te ontwikkelen om zo ‘eruit te halen wat erin zit’. Dit is precies de uitdaging in mijn leven die ik altijd aan ga. Zo kan ik voor mijzelf ook zeggen dat ik enorm veel zin heb in deze nieuwe uitdaging binnen het team van de 2e Montessorischool. Ik kijk ernaar uit uw kind(eren) en wellicht u te ontmoeten!

Met sportieve groetjes, Josien Bakker

Ventilatie gebouwen
De ventilatie binnen onze school is recent gecontroleerd door Bureau Bos. Dit om de risico’s van verspreiding van Corona door ventilatie te beperken. De ventilatie is goedgekeurd en voldoet aan de eisen. De brief die Talent Primair hierover aan u als ouders stuurt, is eerder naar u gestuurd als bijlage van de mail van nieuwsbrief week 41.

Corona subsidie
De overheid heeft een subsidieregeling getroffen voor inhaal- en ondersteuningsprogramma’s in het basisonderwijs. De subsidie is bedoeld voor leerlingen die mogelijk een leer-/ onderwijsachterstand hebben opgelopen, veroorzaakt door de sluiting van scholen vanwege de uitbraak van COVID-19. De 2e montessorischool maakt graag gebruik van deze subsidieregeling om zo de opgelopen achterstanden en hiaten van de betreffende leerlingen weg te werken. Met deze subsidie bieden we de kinderen die achterstanden hebben opgelopen de kans om op woensdagmiddag van 12.45 – 14.15 extra naar school te komen om professionele begeleiding te krijgen om de opgelopen achterstanden weg te werken. We baseren deze opgelopen achterstanden op een vergelijking van de behaalde resultaten op de toetsen van het leerlingvolgsysteem (LVS CITO) die de leerlingen halverwege- en aan het einde van vorig schooljaar maakten. Daarnaast houden we de uitslagen van de toetsen die bij onze methodes horen en observaties van de leerkrachten. Mocht uw kind voor deze extra ondersteuning in aanmerking komen dan krijgt u daarover bericht.

Corona maatregelen
Op 30 september jl zijn er tijdens de persconferentie van premier Rutte geen nieuwe maatregelen aangekondigd voor het basisonderwijs. Op de maatregelen die er al waren zijn we nu wel weer meer alert. Dat wil zeggen: afstand houden tussen collega’s, kinderen en leerkrachten wassen vaak hun handen en collega’s blijven thuis bij klachten.

Dag van de leraar 2020
Op maandag vijf oktober is het landelijk Dag van de Leraar. Tijdens deze dag worden alle leerkrachten in Nederland speciaal in het zonnetje gezet vanwege het boeiende en belangrijke vak dat zij uitoefenen. Natuurlijk heeft het bestuur van de school een klein cadeautje geregeld voor de leerkrachten, maar dat is ons geheim! Ssssst…!