Naschoolse opvang

Voor kinderen waarvan de ouders na schooltijd nog niet thuis zijn is er buitenschoolse opvang. Voor de voor– en naschoolse zijn we een samenwerkingsverband aangegaan met Stichting Kinderopvang Huizen, die alle vormen van opvang voor ons organiseert. Deze opvang vindt plaats onder ons dak in het totaal gerenoveerde “opvangplein”, dat voldoet aan de meest recente (veiligheids)eisen. De ouders die kinderen op onze school aanmelden hebben bij voorkeur recht op een plek. Deze buitenschoolse opvang is iedere dag geopend van 7.30 uur tot 8.30 uur en van 14.15 uur tot 18.30 uur en in de schoolvakanties de hele dag. Net als thuis kunnen de kinderen bij de buitenschoolse opvang bijkomen van een dagje school. Maar er worden ook allerlei buitenschoolse (sport) activiteiten georganiseerd. Ook is er gelegenheid op de bank te hangen, wat te kletsen, maar vooral ook door leuke dingen te doen. Alleen, met de leiding of samen met vrienden/vriendinnen.

Kinderen vanaf 8 jaar kunnen ook kiezen voor sport-BSO Jump In. Deze opvang, die gebruik maakt van ruimtes en accommodatie van SV Huizen aan de IJsselmeerstraat, is voor kinderen van 8 jaar en ouder van alle scholen in Huizen. Kinderen vanaf 10 jaar komen zelfstandig, vaak op de fiets. De jongere kinderen worden opgehaald met bussen van de Stichting Kinderopvang Huizen. Voor kinderen vanaf 10 jaar is er een aparte groep: “Inbetween”, die veel zelfstandigheid biedt. De activiteiten en inrichting zijn vanzelfsprekend afgestemd op de leeftijdsgroep; veel wordt door de kinderen zelf bedacht. Naar deze 10+-groep, die gevestigd is aan de Draaikom, komen alle kinderen zelfstandig, meestal op de fiets.

Inschrijving en plaatsing vinden plaats via het Centraal Bureau van Stichting Kinderopvang Huizen.