KERSTMIS

INGE

AMNESTY GEDICHTENWEDSTRIJD

KERSTMIS
De Sint is nauwelijks het land uit en nu staan we alweer aan de vooravond van het volgende feest.
Afgelopen maandag 9 december heeft een groep ouders de school in kerstsfeer gebracht. Ontzettend dank allemaal. Donderdag 19 december vieren wij vanaf 17.00 uur het kerstfeest. De leerkrachten en kinderen hebben een heerlijk kerstdiner in hun groep, waarbij ook ruimte voor verhalen, gedichten en muziek is.
Rond 18.30 uur zijn we klaar en kunt u uw kind in de groep ophalen. Vanaf 18.15 uur staat er  een lekker glaasje glühwein of kerstthee voor u klaar in de naschoolse opvang.
Voor het maken van het kerstdiner willen wij graag weer uw hulp inroepen.
Vanaf dinsdag 10  december hangen bij elke klas intekenlijsten. Hierop kunt u invullen welk onderdeel van de maaltijd u wilt verzorgen. De bonnetjes voor de gemaakte kosten kunt u bij Hanneke inleveren. Het brengen van de hapjes kan om 12.00 uur of, indien het eten warm aangeleverd moeten worden, om 16.50 uur. Om de kinderen een beetje rust te geven voor een ongetwijfeld vermoeiende avond zijn ze vanaf 12.00 uur vrij.
Overigens begint deze dag met een voorstelling van ons 2e Montessorischool koor. Vanaf 8.15 uur brengen zestig kinderen van de groepen 3 t/m 8  kerstliederen ten gehore om u alvast in kerstsfeer te brengen en onder het genot van een kopje chocomelk kunt u hierbij aanwezig zijn. De voordeur zal deze dag pas om 8.30 uur open gaan.

De kinderen moeten deze ochtend hun eigen bestek, bordje en beker voor het kerstdiner meenemen
(GRAAG VOORZIEN VAN NAAM).

Op vrijdag 20 december hebben wij zeker uw hulp nodig bij het opruimen van de gangen. Aan het begin van het schooljaar heeft u op de ouderhulpbrief aangeven of u komt helpen. Anders kunt u reageren op het Parro bericht, dat u van de leerkrachten gekregen hebt.
Op die opruim ochtend wordt de school weer in originele staat teruggebracht en schoon opgeleverd voor de kerstvakantie. Alle kerstversiering gaat dan in de bakken en worden weer voor een jaar opgeslagen op de berging in het lokaal van Rik.
Ervaring leert dat het opruimen maximaal twee uur in beslag neemt; als u maar een uurtje kunt helpen, bent u natuurlijk ook van harte welkom. Vele handen maken licht werk! We beginnen direct om 08.30 uur, voor koffie en thee wordt gezorgd. Mocht u op het laatste nippertje besluiten om te komen helpen is dat uiteraard geen probleem !

Even alles op rijtje:

Dinsdag  10 december : Intekenlijsten “hapjes maken” bij iedere klas.
Donderdag 19 december 8.15 uur : Kinderkoor.  Bord, bestek en beker meenemen.    Om 12.00 of 16.50 uur  aanleveren hapjes.

Alle kinderen zijn vanaf 12.00 uur vrij

De klassen worden ingericht voor de avond.
Om 17.00 uur start kerstdiner. Einde rond 18.30 uur
Vanaf 18.15 uur glühwein/ winterthee voor de ouders
Vrijdag 20 december is er ’s ochtends  school voor de kinderen en ruimen we op vanaf 8.30 uur.
’s Middags zijn alle kinderen om 12.00 uur vrij. De kinderen worden op maandag 6 januari 2020 weer op school verwacht.

AFWEZIGHEID INGE
Inge geniet op dit moment van een welverdiende vakantie en is t/m
5 januari 2020 afwezig. Tijdens haar afwezigheid kunt u met vragen op haar vakgebied bij Marit of Wim terecht.

MAD SCIENCE
Afgelopen dinsdag 10 december is de 1e les van in totaal 6 lessen  van de naschoolse wetenschap & techniek cursus Mad Science gegeven. Bijna 20 kinderen deden er enthousiast aan mee. De lessen worden op dinsdagen in het lokaal van Sylvia gegeven. De laatste cursusdag is op dinsdag 28 januari 2020.

AMNESTY GEDICHTENWEDSTRIJD
Ook dit schooljaar hebben onze bovenbouwers aan de Amnesty Gedichtenwedstrijd  “Dichter bij de vrijheid” meegedaan. Afgelopen dinsdagavond 10 december was de prijsuitreiking in de raadzaal van het Gemeentehuis. Lise, Lotte en Nic uit de groep van Mieke zijn in de prijzen gevallen. Gefeliciteerd!

ZWANGERSCHAPSVERLOF ANNEMARIE

Na de kerstvakantie gaat Annemarie v.d. Boor, die op maandag de muzieklessen verzorgt, met zwangerschapsverlof. Brigitte v.d. Stam zal gedurende haar verlof de muzieklessen geven. Zij start op maandag 6 januari.
Wij wensen Brigitte veel succes en plezier bij ons op school .

HET           TEAM           VAN     DE       2E MONTESSORISCHOOL    WENST       JULLIE   FIJNE        FEESTDAGEN    EN      EEN       GEZOND            2020.