NAAR SCHOOL MET EEN SNOTNEUS

LEERLINGENRAAD

GEZOND TRAKTEREN

Naar school met een snotneus
Vorige week vrijdag gaf premier Rutte opnieuw een persconferentie. Hierin maakte hij veel dingen bekend maar onder andere ook dat kinderen tot 12 jaar met een snotneus weer naar school mogen. Omdat het soms lastig is om te bepalen of kinderen wel of niet naar school kunnen met de klachten die ze hebben plaatsen we naast deze tekst een beslisboom die daar hopelijk een beetje bij kan helpen.

Leerlingenraad
Op donderdag 24 september jl. was de eerste vergadering van de leerlingenraad. Uit elke bovenbouw groep zijn twee leerlingen gekozen  oor hun eigen klas om de klas te vertegenwoordigen in de leerlingenraad. De leerlingenraad is samen met Inge bij elkaar geweest om te spreken over de punten die zij belangrijk vinden. Vooral ‘het milieu in en om de school’ en ‘pesten’ staan hoog op de agenda. Belangrijke punten waar we samen met de leerlingenraad mooie en passende plannen en oplossingen bij gaan bedenken.

Gezond trakteren
Nu er na de zomer weer getrakteerd mag worden zien we geregeld heerlijke gezonde traktaties voorbij komen. Heel fijn! We willen iedereen verzoeken om bij het bedenken van de traktatie voor iets gezonds te kiezen. Mocht u twijfelen of de traktatie wel gezond is dan kunt u daarover even met de leerkracht overleggen. Een ongezonde traktatie laten we kinderen in de tas stoppen en die mogen ze pas thuis opeten. Dat is echt wel een stuk minder gezellig dan met elkaar in de klas van de traktatie genieten.