Deze keer met onder meer:

SINTERKLAAS komt op de 2e Montessorischool

Kersthulp

Amnesty gedichten

Mad Science

Tafeltennis toernooi

SINTERKLAASFEEST
Woensdagmorgen 5 december komen Sinterklaas en zijn Pieten onze school  bezoeken. Het zal net als andere jaren weer een bijzonder gezellige dag worden. Wilt u ervoor zorgen dat de kinderen deze dag uiterlijk om 8.20 uur op school zijn? De kinderen houden hun jassen aan, want we moeten allemaal om 8.30 uur buiten staan. De Sint heeft er veel zin in en wil lekker vroeg beginnen.
Bij de aankomst van de Sint bent u overigens van harte welkom. We vragen u echter  te gaan staan op de plek die u aangewezen wordt, want het feest is in eerste instantie natuurlijk voor de kinderen van onze school bedoeld. Uw kind hoeft die dag geen eten en drinken mee te nemen. De hulppieten zorgen voor eten en maken drinken klaar. De kinderen gaan om 12.00 uur uit en hebben ’s middags vrij.
Donderdagmorgen 6 december mogen alle kinderen een uurtje uitslapen ( de kinderen mogen tussen half 9 en half 10 komen)  en een cadeau op school laten zien. Cadeautjes die kwetsbaar zijn, kunt u beter niet meegeven.
Het team wenst u alvast een fijn sinterklaasfeest toe.

P.s. Mocht u nog niet binnen geweest zijn…… Met hulp van heel veel ouders is de school op maar liefst vier plekken in Sintsfeer gebracht. De moeite waard van het bekijken

ZWARTE PIETEN DISCUSSIE
Een paar weken geleden vroeg een ouder hoe wij in de Zwartepietendiscussie staan. Daar hebben we al in 2015 een besluit over genomen. Misschien wel aardig het stukje uit de nieuwsbrief nummer 5 van 29 oktober 2015 hieronder af te drukken.
U ziet de 2e Montessorischool  was, niet voor het eerst, zijn tijd ruim vooruit!
De Zwartepietendiscussie is ook gevoerd op de 2e Montessorischool.  In het team en op de MR vergadering is uitgebreid gesproken over een mogelijke “gedaante” verandering van Piet. Wij menen dat de Zwarte Pieten ook Pieten blijven, als er iets aan hun uiterlijk verandert.
Uitgangspunt is dat het voor iedereen een feestelijke aangelegenheid moet zijn, die op geen enkele wijze door mensen als kwetsend kan worden ervaren.
Het Sinterklaasfeest is verankerd in de samenleving, maar zal in de uitvoering veranderen tot een voor iedereen aantrekkelijke en te waarderen aangelegenheid.
Concreet betekent dit dat de 2e Montessorischool bezocht wordt door Pieten van diverse pluimage. Hoe ze er precies komen uit te zien is nog even geheim. Dat kunt u zelf op 5 december aanschouwen, want ook u bent weer van harte uitgenodigd bij de intocht van de Sint op onze school.

AMNESTY GEDICHTEN WEDSTRIJD
Onze 7 en 8e groepers doen ook dit jaar weer mee aan de Amnesty International gedichten wedstrijd. Inmiddels  is het startschot gegeven in de groepen . Tot 1 december kunnen de gedichten ingeleverd worden en op woensdagavond 12 december van 19.00 – 20.00 uur is de prijsuitreiking op het Gemeentehuis.

KERSTHULP
Veel ouders hebben zich opgegeven om te assisteren bij het kerstfeest. Donderdagmorgen 6 december vanaf 8.30 uur willen we de school in kerstsfeer brengen. Mocht u een handje willen helpen en heeft u zich niet opgegeven, dan bent u bij deze uitgenodigd. Ook als u maar een uurtje kunt, dan bent u van harte welkom.

MAD SCIENCE
Vorig schooljaar waren de  kinderen van de 2e Montessorischool bijzonder enthousiast over de  lessen  wetenschap & techniek, die door “professoren” van Mad Science gegeven werden. Er hebben zich toen zo’n 35 kinderen opgegeven voor de lessen, die dinsdag na schooltijd gegeven werden.
De Mad Scientists staan weer te popelen om de Science show en naschoolse wetenschap & techniek cursus te verzorgen. Eerst krijgen alle kinderen een gratis Science show aangeboden. Deze voorstelling is voor de kinderen van de groepen 3 t/m 8.  De 1e dag in het nieuwe jaar, maandag 7 januari, worden die twee shows gegeven. Daarna is er de mogelijkheid om in te schrijven voor de technieklessen. De 1e les is al gepland en is op dinsdag 12 februari.

TAFELTENNIS BASISSCHOLENTOERNOOI HUIZEN
In samenwerking met onze collega-vereniging Bijmaat en het sportplatform Huizen (stichting waarbij vele sportverenigingen van Huizen aangesloten zijn) wordt het Huizer Basisscholen kampioenschap tafeltennis georganiseerd.
Een groots evenement voor de basisscholen en voor T.T.V. Huizen en Bijmaat. Een van de doelen is de tafeltennissport (nog) bekender te maken in de Gemeente Huizen.  Daarnaast is willen we de jeugd op een leuke, sportieve wijze laten zien dat sporten erg leuk kan zijn. De groepen 1 en 2 zullen spelenderwijs, met spel en bewegingsoefeningen, in aanraking gebracht worden met de tafeltennissport.

De groepen 3 t/m 8 zullen dit doen door tegen elkaar wedstrijden te spelen. Naast de individuele prijzen zal er ook een schoolprijs uitgereikt worden.

Op zaterdag 15 december a.s. worden zowel bij de T.T.V. Huizen als bij Bijmaat de voorrondes gespeeld. Na inschrijving, uiterlijk 14 december 2018, krijgen de deelnemers te horen hoe laat en op welke locatie de voorronde gespeeld wordt.
De groepen 1 t/m 5 worden in de ochtend vanaf 10.00 uur en de groepen 6 t/m 8 in de middag vanaf 13.00 uur ingedeeld. De finale zal begin 2019 plaatsvinden. Naast dit bericht in deze nieuwsbrief kunt u overige informatie ook vinden op www.ttvhuizen.nl, www.bijmaat.nl en www.sportiefhuizen.nl.
Inschrijven voor het toernooi kan via www.sportiefhuizen.nl of via de inschrijflijsten die op de scholen beschikbaar zijn.
Op zaterdag 1 en 8 december worden er instuif ochtenden georganiseerd  en kunnen alle basisscholieren van de Gemeente Huizen binnenlopen bij de T.T.V. Huizen (Holleblok 4, gymzalen achter winkelcentrum het Holleblok) om te trainen voor het Basisscholen- kampioenschap van 15 december. Naast kinderen zich al hebben opgegeven mogen ook de kinderen die misschien twijfelen gewoon langskomen. De zalen zijn open tussen 10.00 en 12.00 uur.