SCHOOLFRUIT

woensdag: banaan

donderdag:  peer

Vrijwillige ouderbijdrage

Zoals beloofd zouden wij jullie op de hoogte houden over de stand van zaken rondom de vrijwillige ouderbijdrage. Na de kerstvakantie zijn de betaalgegevens gedeeld met jullie en in drie weken tijd zijn van ongeveer 30% van de kinderen vrijwillige ouderbijdrages binnengekomen. Dank daarvoor, daar zijn we blij mee! Het bedrag dat binnen is gekomen, heeft de kosten gedekt van de jaarfeesten tot nu toe (Sinterklaas, kerst) en museumbezoeken.  In de komende periode willen we graag meer met elkaar ondernemen/vieren. Daarom hopen we natuurlijk dat er nog meer betalingen binnenkomen zodat we dit kunnen gaan organiseren/reserveren/vastleggen. We willen nog een keer aangeven dat de bijdrage vrijwillig is.

Tegelijk beseffen we ons met alle nieuwsberichten over stijgende vaste lasten en toenemende armoede in Nederland dat een school het een en ander vraagt van ieders portomonnee, van een ontbijt mee naar school tot een traktatie met een verjaardag of een ’t shirt om te versieren voor een optreden. Deel het alsjeblieft met iemand van school als dit voor u financieel lastig is om te organiseren. Dit kan met de leerkracht zijn, de directeur of een ouder van de MR. We denken graag met u mee hoe we kunnen helpen in die situaties.

Lerarentekort

Zoals u regelmatig in het nieuws hoort hebben we in Nederland te maken met een groot lerarentekort. Ook wij ervaren op onze school dat het een kwetsbare situatie oplevert bij ziekte of uitval van een leerkracht. Wij zijn heel blij dat ons team veel voor elkaar opvangt in de vorm van extra werken, kinderen opvangen in de groep wanneer er een groep wordt verdeeld en het inspringen van leerkrachten die ambulante taken hebben. Ook zijn zij erg blij met de vaste invallers. Ook wij ontkomen er soms niet meer aan om groepen thuis te laten blijven. Wij werken er hard aan om de bezetting zo stabiel en volledig mogelijk te houden bij ziekte of uitval van een leerkracht. Wanneer u of iemand die u kent een onderwijsbevoegdheid heeft en ons (incidenteel) wil versterken, vernemen wij dit graag!

Vraag van de maand van de GGD

In de bijlage bij deze nieuwsbrief de vraag van de maand van de GGD. Die gaat deze maand over de vraag: Hoe help ik mijn kind te ontdekken wat het fijn vindt?