NPO GELDEN

KUNSTPROJECT

UITJES EN SCHOOLREISJES

NPO gelden
U heeft waarschijnlijk in het nieuws gelezen dat de overheid geld beschikbaar stelt voor het onderwijs. Gedurende 2 jaar krijgen we extra geld om eventuele vertragingen in de
ontwikkeling van de leerlingen, die door Corona zijn ontstaan, in te lopen. Dit heet het
Nationaal Programma Onderwijs (NPO). Samen met het team brengen we in kaart of en waar onze leerlingen vertraging hebben opgelopen. Gelukkig valt dat bij ons op school erg mee, we zien dat de meeste leerlingen veel hebben gehad aan het feit dat zij tijdens de lockdown naar school mochten of goed thuisonderwijs hebben ontvangen. De NPO middelen stellen ons in staat om extra interventies in te zetten. Deze interventies kiezen we van een zogenoemde “menukaart”. De interventies waar we voor kiezen leggen we vast in een schoolprogramma. Dit programma leggen we eerst voor aan de MR. Dit zal eind juni zijn. We houden u als ouder/verzorger vanzelfsprekend ook op de hoogte van de keuzes die wij maken. Het belangrijkste doel is dat alle leerlingen profiteren van duurzame verbetering van ons onderwijs.

Kunstproject
In de weken voor de meivakantie hebben alle kinderen samen met kunstenaar Serge gewerkt aan een kunstwerk van mozaïek. Sinds afgelopen woensdag hangt het kunstwerk in de school. Het is prachtig geworden en siert onze beide hallen. We kijken erg uit naar een tijd dat u als ouders dat ook echt kan bewonderen maar zullen we u via PARRO de foto’s sturen.

Uitjes en schoolreisjes
Het afgelopen jaar zijn er erg weinig uitjes en activiteiten buiten de school geweest. Omdat er langzaam weer meer mogelijkheden komen zijn we aan het onderzoeken of en op welke manier we met de kinderen wellicht een uitstapje kunnen maken. Hopelijk kunnen we een schoolreisje organiseren. Bijvoorbeeld het vervoer is hierbij nog wel een punt van zorg en aandacht. Het plan is om hiervoor op de studiedag komende dinsdag een plan te maken en dat spoedig daarna met jullie te delen.