TE LAAT KOMEN

KANJERTRAINING

SPORTDAG 7-8

TE LAAT KOMEN
Het is opvallend hoeveel kinderen te laat op school komen. Vanaf 8.20 uur staat de deur open, dus genoeg tijd om op tijd in de groep te zijn.
In de groepen is er gesproken over het ( te) laat komen van kinderen. Wilt u hier ook met uw kinderen over praten?  Soms zijn het natuurlijk ook de ouders die aan de late kant zijn. Een paar minuten eerder van huis kan dit probleem al voorkomen. De voordeur gaat om half 9 dicht en er moet aangebeld worden om binnen te komen.
Vanaf maandag 7 oktober a.s. gaat ook de schoolregel weer in werking dat kinderen van de groepen 5 t/m 8, als ze 3 keer te laat komen, de volgende dag om 8.00 uur op school moeten komen. Helpt u ons mee?

KINDERBOEKENWEEK
Gisteren is het project “Reis mee”in het kader van de kinderboekenweek  op school gestart. Volgende week donderdag 10 oktober, tijdens het inloopmoment van 8.30 – 9.00 uur, kunt u in de groep van uw kind kijken hoe ze aan dit project gewerkt hebben.
Mogen wij u  herinneren aan de actie van de Bruna? Als u in de kinderboekenweek daar een boek koopt, wilt dan de kassabon bij Hanneke inleveren? Wij kunnen dan voor 20% van het totaalbedrag boeken uitzoeken.

INGE EN WIM ZIJN ER VANDAAG NIET
Vandaag zijn Inge en Wim beiden afwezig. Zij zijn naar het Nationaal Onderwijs Congres.

KANJERTRAINING
Gisteren heeft een aantal leerkrachten de 1e bijscholing van de Kanjertraining hier bij ons op school gevolgd. Dat was een lange dag, van 13.00 – 20.00 uur!
Over 14 dagen volgt een 2e dag en in januari 2020 is de 3e en laatste bijeenkomst.
Aan de laatste bijeenkomst doen alle teamleden mee, zodat de 2e Montessorischool weer voor een lange periode gecertificeerd is als Kanjerschool.

STUDIEDAGEN
Waarschijnlijk heeft u het al met grote letters in uw agenda staan, maar ook de twee dagen na de herfstvakantie ( 21 oktober t/m 25 oktober ) zijn de kinderen vrij. Op maandag 28 oktober hebben de Huizer Scholen van Talent Primair ( de Kamperfoelieschool, de Gouden Kraal, de Dr. Maria en de 2e Montessorischool)  een gezamenlijke studiedag met als thema “Zichtbaar lerende kinderen”.
Dinsdag 29 oktober hebben wij zelf nog  een studiedag.

SCHOOLSPORTDAG VOOR DE GROEPEN 7/8
Maar liefst 647 kinderen van 11 basisscholen uit Huizen komen deze dag sporten. Op vrijdag 18 oktober zullen verschillende sportverenigingen uit Huizen, in samenwerking  met de buurtsportcoaches van Sportadviesgroep, een sportief programma organiseren  op de velden van SV Huizen. Naast de buurtsportcoaches en sportverenigingen zijn er ook studenten van het ROC Sport en Bewegen aanwezig als spelbegeleiders.   De kinderen komen die dag allemaal direct nar het sportveld.
Om 8.45 starten we met de warming up,waarna de kinderen naar hun  onderdeel gaan.
Let op: Kinderen moeten zelf een flesje/bidon water meenemen.
Dankzij Coop Huizen is er in de pauze voor alle kinderen een stukje fruit.
Wij hopen natuurlijk op een prachtige, zonnige 18 oktober. Een dag waarop de scholen uit Huizen samen gaan sporten. Natuurlijk zijn ook ouders welkom op deze dag. Tegen betaling is er koffie en thee aanwezig in de kantine van SV Huizen.
Met sportieve groet, Team buurtsportcoaches

KIDS KLEDINGBANK
De Zenderkerk organiseert 2 keer per jaar een kledingbank voor ouders van baby’s en kinderen in de leeftijd van 1 tot ongeveer 14 jaar. Het doel van de Kids Kledingbank is om kosteloos goed bruikbare baby- en kinderkleding, schoenen en accessoires aan te bieden aan mensen die dit hard nodig hebben maar dit zelf (op dit moment) niet (meer) kunnen betalen.

De volgende Kids Kledingbank staat gepland op zaterdag 19 oktober van 10.00 – 13.00 uur in de Zenderkerk, Borneolaan 30. Bent u hard op zoek naar kleding voor uw opgroeiende kinderen? Maar heeft u op dit moment (even) geen financiële middelen om deze kleding aan te schaffen? Bij de Kids Kledingbank vindt u kosteloos goed bruikbare baby- en kinderkleding en -schoenen. Van harte welkom bij de Kids kledingbank op zaterdag 19 oktober as.
Inlevermomenten kleding: Uw (gewassen) kinderkleding en -schoenen kunt u inleveren bij de Zenderkerk op donderdagavond 17 oktober van 20.00 – 21.00 uur en vrijdagmorgen 18 oktober van 8.30 – 10.00 uur. Alvast hartelijk dank!