LOOPROUTES EN GEVAARLIJK VERKEER

ACTIVITEITEN VOOR DE KOMENDE TIJD

Looproutes en gevaarlijk verkeer
Bij het openen van de scholen op 8 februari hebben we geprobeerd om de drukte voor ophalen en brengen bij het hek van de Tijm te verminderen. De oplossing die we daarvoor hebben gekozen bleek andere nadelen met zich mee te brengen. Onder andere omdat een aantal routes door het park niet meer begaanbaar zijn komt de verkeersveiligheid zo nu en dan in gevaar. De groepen 3&4 gaan om die reden vanaf maandag ook, net als de kleuters, weer door het hek aan de Tijm naar binnen en naar buiten. Omdat er dan weer door veel meer mensen gebruik wordt gemaakt van het pleintje en het hek bij de Tijm verzoeken we jullie opnieuw om extra rekening met elkaar te houden. Houd afstand van elkaar door gebruik te maken van de ruimte die er is en draag een mondkapje. We zien dat heel veel kinderen lopend en met de fiets naar school worden gebracht. Dat is heel fijn! Op die manier sparen we het milieu, zijn de kinderen even lekker buiten en verloopt het halen en brengen vaak lekker snel en vlot. Doordat het rondom de school zo druk is met fietsers en voetgangers willen we de automobilisten verzoeken om extra voorzichtig te zijn. Rijd rustig op de wegen naar de school toe en parkeer je auto wat verder van school en leg het laatste stukje lopend af.
Vlakbij de ingangen van het plein met je auto steken en draaien zorgt geregeld voor gevaarlijke situaties.

Activiteiten voor de komende tijd
In het laatste deel van het schooljaar staan er altijd erg veel leuke activiteiten in de schoolagenda. We doen onze uiterste best om voor al die activiteiten een passend alternatief te vinden binnen de corona maatregelen waar we ons op dit moment nog aan moeten houden. Hieronder een overzicht van een aantal van die activiteiten en daarbij beschreven hoe we op dit moment denken dat die doorgang kunnen vinden. Mocht u als ouder interesse hebben om mee te denken over een van onderstaande zaken en samen te zoeken naar manieren waarop dat het leukste en het beste vorm kunnen geven dan nodigen we u van harte uit.

Paasontbijt
Op 1 april vieren we Pasen met een ontbijtje op school. De kinderen nemen een ontbijtje mee voor zichzelf in een gezellig versierde schoenendoos. In de klas wordt er dan gezamenlijk gegeten.

Schoolzwemmen
Vanaf midden april mogen de kinderen van groep 3&4 weer schoolzwemmen. Dat is, met de zomer in zicht, geweldig nieuws. Helaas kunnen ouders op dit moment nog niet met ons mee om te begeleiden.

Kamp
Voor groep 7&8 is er een locatie geboekt. Hopelijk kunnen we tegen die tijd daar gebruik van maken. Voor de groepen 3 tot en met 6 wordt gekeken naar een alternatief programma in de buurt van de school. Daar is voor dit jaar geen kamplocatie voor geboekt.

Schoolreisje onderbouw
De kans dat er een schoolreisje door kan gaan op de manier zoals we dat gewend zijn lijkt erg klein. Door de onderbouw wordt daarom ook gezocht naar een alternatief dichtbij school.

Koningsspelen
Andere jaren werden koningsspelen met meerdere scholen in Huizen samen georganiseerd. Het lijkt ook hiervan niet aannemelijk dat dit op die manier doorgaat. We zijn daarom aan het nadenken over opties om dit oranje feestje op ons eigen plein te vieren.

Avondvierdaagse
De Huizense organisatie van de avondvierdaagse heeft gekeken op welke manier het mogelijk is om dit jaar de avondvierdaagse in Huizen toch te kunnen organiseren. Daarbij is het besluit gevallen om dat alleen voor de groepen 6,7 & 8 te organiseren. Die groepen hebben hierover ook al bericht gehad. Voor de groepen 3,4 & 5 zal er dit jaar door de organisatie geen avondvierdaagse worden georganiseerd.

Schoolvoetbal
Het schoolvoetbaltoernooi lijkt dit jaar door te gaan voor de groepen 7&8. Er zijn 2 speeldagen en 1 finaledag, helaas zijn er dit jaar geen regiofinales. De brieven hierover zullen spoedig worden verspreid.

Afscheid groep 8
Dit hebben we zeker op het vizier. Deze plannen zijn nog in de maak. Hopelijk is er tegen die tijd alweer veel meer mogelijk dan we op dit moment weten.