DE SCHOOL IS WEER OPEN

NIEUWE BESLISBOOM

OPEN PODIUM

De school is weer open
Afgelopen dinsdag konden we na de vele weken afstandsonderwijs en een dag ijsvrij de deur van de school weer openen voor alle kinderen. Wat een feest! Heel fijn om iedereen, dik ingepakt in sneeuwkleren, weer terug te zien op school. Goed om te merken dat de maatregelen weer even wennen waren maar zo aan het einde van de week de routine er
alweer aardig in komt.

Nieuwe beslisboom thuisblijven of naar school
Door de GGD is er er een nieuwe beslisboom gemaakt aan de hand van de nieuwste afspraken rondom het al dan niet naar school gaan met klachten of een corona geval in de omgeving. Wat er vooral weer is aangescherpt ten opzichte van de vorige keer is dat jonge kinderen met snotneuzen ook niet naar school mogen komen. Mocht u twijfelen over of uw kind naar school kan dan kunt u altijd contact met ons opnemen hierover. De nieuwe beslisboom is als bijlage bij dit bericht gevoegd.

Open Podium – bericht van de Evenementencommissie
Op 12 maart a.s staat het Open Podium in de schoolagenda gepland en daar willen wij jullie nu over berichten. Omdat het Open Podium niet op dezelfde wijze als andere jaren georganiseerd kan worden, zijn er meerdere ideeën besproken met de leerkrachten en de werkgroep van het Open Podium. Mogelijke oplossingen waren onder andere het livestreamen van de optredens, of de kinderen hun optreden laten opvoeren voor hun klasgenoten. Echter mis je dan de interactie tussen de kinderen op de bühne en het publiek alsook het toeleven naar deze dag waar de kinderen meedoen aan audities en het meerdere malen op school repeteren. Het is allemaal te organiseren maar het maakt het minder aantrekkelijk voor de kinderen, omdat we ons moeten houden aan de cohort- en afstandsregels. We zien liever dat het Open Podium feestelijk en toegankelijk blijft voor de gehele school, ouders, familieleden en vrienden. Daarom is er besloten om het Open Podium op 12 maart te annuleren en verderop in dit schooljaar opnieuw te bekijken wat dan de mogelijkheden zijn.
Groeten van de Evenementencommissie