VOLGENDE WEEK MEER NIEUWS

LEERZAME TIPS VOOR THUIS

KIJKJE ACHTER DE SCHOOLDEUR

Volgende week meer nieuws
Vandaag sluiten we de vierde week thuisonderwijs af. Wat wordt er thuis en op school hard gewerkt door iedereen! Fijn om te zien hoe we alles met elkaar voor elkaar krijgen. Dank aan jullie allen voor de inzet, de feedback, het meedenken, het hulpvragen waar nodig en de fijne momenten van contact die er online geregeld zijn. We hopen van harte dat volgende week de laatste week thuisonderwijs is en dat we op een veilige manier de kinderen weer in de school mogen ontvangen. Zodra hierover meer bekend
is zullen we jullie informeren.

Leerzame tips voor thuis
Bij de bibliotheek is het mogelijk om een verrassingstas op te halen. De bibliotheek stelt een tas samen met boeken die passen bij je leeftijd en leesniveau. De tas kan je na het aanvragen afhalen bij de bibliotheek.
Via de website podiumkids voor thuis https://www.podiumkids.nl/thuis/ zijn er voorstelling die normaalgesproken in het theater te bewonderen zijn nu ook online te bekijken.
De filmpjes van de nationale voorleesdagen staan nog online. Voor groep 1 – 4 wordt voorgelezen uit Pim en Pom. Voor de groepen 5 – 8 staat Mees Kees op kamp voorgelezen online. De linkjes zijn terug te vinden via Classroom, de website van de kleuters of in parro.

Kijkje achter de schooldeur
Het is dinsdagochtend 8.50. De kinderen van de noodopvang zijn sinds half 9 op school en hebben hun werkplek gevonden. De kleuters worden opgevangen in het nieuwe kleuterlokaal. De kinderen van groep 3&4 hebben hun spullen opgeruimd en zijn aan hun tafel gaan zitten op het nieuwe kennisplein tussen de groepen 3&4 in. Laura pakt een boek om de kleuters voor te lezen en Coby en Josien maken een praatje met de binnengekomen kinderen van groep 3&4. In de klassen worden door de leerkrachten de laatste voorbereidingen getroffen voor de online lessen. De kinderen van groep 5&6 die op dinsdag extra naar school komen verzamelen zich bij Rik in het kenniscentrum, wat ligt tussen de groepen van de bovenbouw. Chromebooks gaan open, de planning van de dag wordt bekeken en iedereen maakt zich klaar voor het volgen van de lessen online. Langzaam wordt het rustig in de school. De kinderen van groep 7&8 zitten in hun eigen lokaal klaar voor de les. Laat de schooldag maar beginnen. De leerkrachten geven hun lessen online, aan een klein groepje of aan de hele klas. Kinderen die op school zijn volgen de les live in de klas of soms (in de klas) via een chromebook zodat er ook overleg kan zijn tussen de kinderen thuis en in de klas. Als je rond dit tijdstip door de school loopt is het bijzonder rustig. Het is mooi om te zien hoe onderwijs ook op deze manier gegeven kan worden. Alleen zouden we veel liever weer alle kinderen op school ontvangen.