KERSTVIERING

MR NIEUW LID EN VACATURE

DE VRAAG VAN DE MAAND VAN DE GGD

Kerstviering
De school is alweer helemaal in kerstsfeer. Iedere ochtend beginnen we in een sfeervol verlichte klas. Aanstaande woensdagavond vieren we met de kinderen in de klas het kerstfeest door middel van een kerstdiner. U hoeft hiervoor deze keer geen eten te bereiden want we verzorgen dat dit jaar vanuit school. Met allergieën en dieetwensen wordt rekening gehouden. Nog een paar zaken die handig zijn om te weten:
– Om 17.00 uur gaan we echt aan tafel. Dus vanaf 16.50 uur gaat het hek/de deur open.
– Het diner duurt tot 18.00 uur. Daarna moeten de kinderen weer worden opgehaald.
– Brengen en halen zal bij het hek zijn waar de kinderen in de ochtend en de middag ook gebracht en gehaald worden. Wij begeleiden de kinderen naar binnen en naar buiten.
– We zullen net als met Sinterklaas onze uiterste best doen om de sfeer van het feest
aan jullie over te brengen.

Fietser laat je zien!
De wintertijd is weer ingegaan: de dagen zijn korter en donkerder. Veel leerlingen gaan al verlicht op pad, heel goed! Maar wij merken dat er soms toch zonder verlichting gefietst wordt en dat is onveilig. Veel voorkomende redenen? Kapotte verlichting en een lege batterij. Ook wordt wel eens vergeten de verlichting aan te zetten of losse lampjes mee te nemen. Wilt u ook er op letten dat uw kind(eren) goed verlicht de deur uitgaan? Op de site: https://vvn.nl/nieuws/5-tips-om-verlicht-te-fietsen kunt u meer tips vinden.

Rust – Kanjerles 7
Volgende week behandelen de leerkrachten les 7 van de Kanjermethode. De les voor de bovenbouwleerlingen gaat over het thema ‘vriendschap’. De kinderen leren dat ze op verschillende manieren op elkaar kunnen reageren:
● Je kunt iemand positieve feedback geven, een compliment: “Jij hebt mooi getekend!”
● Je kunt iemand negatieve feedback geven, een trap: “Jij neemt altijd de verkeerde boodschappen mee. Kun je dan niets onthouden?”
● En je kunt iemand negatieve feedback geven met een -TIP-: “Is het misschien een idee om de boodschappen op te schrijven? Dan vergeet je ze niet.”
In de onderbouwles worden er door de tijgertjes voor iedereen witte petjes gemaakt. Hierdoor barst iedereen in gejuich uit. Zelfs de konijntjes die normaliter helemaal niet durven. Verder wordt een aantal fysieke oefeningen gedaan waarbij het erom gaat dat de kinderen leren om met elkaar om te gaan en elkaar te vertrouwen.

MR nieuw lid en vacature
Per het nieuwe jaar zal Barry Westerveld de plek van Wilske Boomsma in de MR overnemen. Barry neemt dan ook meteen de rol als voorzitter op zich. We zijn erg blij dat Barry die taak op zich wil nemen en danken tegelijk Wilske ook voor haar jarenlange inzet als MR lid & MR voorzitter. Omdat de termijn van Ilona Kalkhoven al enige tijd is verlopen zijn we naast Barry op zoek naar nog een MR lid. Wie wil onze MR komen versterken? Mail bij interesse en of vragen naar marijn.gildemacher@2emontessorischool.nl of MR@2emontessorischool.nl

De vraag van de maand van de GGD
Deze maand luidt de vraag: ‘HOE KOM IK DEZE DECEMBERMAAND DOOR?’
U kunt bij de gezins- en opvoedcoaches en onze collega’s van Jeugd en Gezin terecht voor alle vragen over opgroeien, opvoeden, ontwikkeling en ouderschap. Iedere dag zijn we telefonisch en per mail bereikbaar via het centrale nummer (035 692 63 50) en e-mail van Jeugd en Gezin (info@jggv.nl).