DE EVENEMENTENCOMMISSIE STELT ZICH VOOR

THUISONDERWIJS

De evenementencommissie stelt zich aan u voor
Wij zijn Mariëlle Voskamp, Askalu Okhuizen en Gideon van de Pol. Onze kinderen zijn
respectievelijk Isabelle (5) klas Yolanda, en Fabiënne (3), Asmari (6) zit in de klas van groep 3 bij juf Ria en Marije, Nori (1) Noa (5) juf Coby en Esther. Helaas heeft Corona de afgelopen maanden veel roet in het eten gegooid wat de evenementen betreft. Juist daarom willen we ons inzetten om, voor zover dat mogelijk is, er voor te zorgen dat in dit schooljaar diverse evenementen door kunnen gaan. Natuurlijk binnen het kader van de geldende RIVM richtlijnen. Momenteel zijn we druk bezig met het organiseren van het Sinterklaasfeest. Dit doen wij in samenwerking met de Sinterklaas werkgroep waar ouders en leerkrachten zich bij hebben aangesloten. Dit jaar zal het Sinterklaasfeest anders lopen dan jullie gewend zijn, maar we doen er alles aan om het zo leuk en veilig mogelijk te vieren! Ook voor het aankomende evenement Kerst en de daarna volgende evenementen hebben heel wat ouders zich opgegeven, waarvoor onze hartelijke dank! Wij kunnen niet zonder jullie hulp. Voor vragen en/of opmerkingen aan ons, of als je alsnog je hulp wilt aanbieden, dan kun je ons via het volgende e-mail adres bereiken evenementenaccount@2emontessorischool.nl Schroom niet om je aan te melden, het gaat meestal om kleine taken die we verdelen over meerdere ouders. Op deze manier hopen wij dat onze kinderen met fijne herinneringen terug kunnen denken aan hun basisschooltijd!
Met vriendelijke groet,
De evenementencommissie

Thuisonderwijs
Het komt af en toe voor dat kinderen thuis moeten blijven omdat ze in contact zijn geweest met iemand die Corona heeft of heeft gehad. We proberen in die gevallen zo goed mogelijk onderwijs op afstand te organiseren. Alle kinderen kunnen inloggen in een online omgeving bijv. Coolportal, classroom of junior Einstein. Hierin is voor de kinderen werk te vinden om te doen. Daarnaast zal de leerkracht met de leerling en/of de ouders opties bespreken om af en toe online mee te doen met de lessen of om bijvoorbeeld na schooltijd even contact met elkaar te hebben. In sommige gevallen is het handig om schoolboeken thuis te hebben die kunnen we langsbrengen of klaarleggen om op te halen. Het geven van onderwijs op afstand aan kinderen die thuis zitten vraagt om maatwerk. Daarom vragen we u als ouder om contact op te nemen met de leerkracht op het moment dat u weet dat uw kind voor een langere tijd thuis moet blijven. Op die manier kunnen we in overleg met elkaar het maatwerk zo passend mogelijk maken.