Deze keer met o.a.

Inloopmorgen

Vol is vol

ADVIEZEN GROEP 8
In een vorige nieuwsbrief heb ik u beloofd waar onze 26 8e groepers naar toe uitstromen en welke adviezen zij gekregen hebben.
Maar liefst 16 kinderen gaan volgend schooljaar naar het Huizermaat en twee kinderen naar het Erfgooiers in Huizen. Naar de Brink in Laren gaan vijf kinderen. Verder gaat er één kind naar het Hilfertsheem in Hilversum, één kind naar de Internationale School ( Alberdingk Thijm) in Hilversum en één kind naar de Fontein in Bussum.
Dit schooljaar waren er weer mooie adviezen, waar we best trots op zijn. Wat betreft deze adviezen het volgende .
Er gaan zes kinderen naar het VWO. Vier kinderen hebben een Havo/ VWO advies gehad en vier kinderen kregen een HAVO advies. Vijf kinderen gaan naar de VMBO T/ HAVO en twee kinderen naar het VMBO T.
Ten slotte gaan er vijf kinderen naar het VMBO Basis/ Kader.

DE WEEK VAN DE TEEK
Een tekenbeet is meestal onschuldig, maar kán u ziek maken als de teek lang vastgebeten in uw huid zit. Deze ziekte kan zonder behandeling ernstige gevolgen voor de gezondheid hebben. Aan het begin van het tekenseizoen is er van 19 – 25 april 2019 tijdens de Week van de Teek volop aandacht voor teken en de ziekte van Lyme.
Teken zijn bruin-zwarte insecten van ongeveer drie millimeter groot. Zij leven voornamelijk in bossen en struiken. Teken zijn parasieten: ze bijten zich vast in de huid van dieren en mensen om bloed te zuigen. Een geliefde plaats is op de haargrens, de liezen, oksels, knieholten en bij kinderen in de nek en achter de oren. Eigenlijk zijn dan alleen nog de pootjes te zien en een heel klein lichaampje. Vanaf dat moment zuigt hij zich vol met bloed en zwelt zijn lichaam op. Dit wordt langzaam een grijsachtig bolletje. Als hij voldoende bloed heeft opgezogen laat hij zich los. Hoewel de kans klein is, kunt u bij de beet van een teek besmet raken met de bacterie die de Lyme-ziekte veroorzaakt.
De meeste mensen krijgen helemaal geen klachten. Ook als er een klein, rood plekje ontstaat op de huid rond de beet hoeft u zich geen zorgen te maken. Dat is een reactie op de beet zelf. U hoeft pas naar de huisarts te gaan als u een ringvormige rode uitslag rond de plaats van de beet heeft, die groter wordt dan 5 centimeter. Let ook op ziekteverschijnselen, bijvoorbeeld griepachtige klachten.

OPTIMIST ON TOUR
Van donderdag 9 mei t/m zaterdag 11 mei biedt “Optimist on Tour” de kinderen van Huizen de mogelijkheid om gratis kennis te maken met zeilen, kanovaren en suppen. Deze activiteit vindt plaats aan het eind van de Aanloophaven, direct naast het strand van Huizen.
Onze groepen 5 t/m 8 gaan op donderdag 9 mei tijdens de gymlessen deelnemen aan dit watersportevenement. De kinderen van deze groepen hebben daar separaat een brief met meer informatie plus een toestemmingsformulier over meegekregen.

Informatie en aanmelden via: www.optimistontour.nl

VAKANTIEROOSTER (HERHALING)
In de vorige nieuwsbrief stond het vakantierooster van komend schooljaar. De Hemelvaartvakantie stond daar echter niet bij.

Hieronder het volledige vakantieoverzicht.

Herfstvakantie               21 oktober t/m 28 oktober
Kerstvakantie                23 december t/m 03 januari
Voorjaarsvakantie         17 februari t/m 21 februari
Paasvakantie                10 april t/m 13 april
Meivakantie                   20 april t/m 05 mei
Hemelvaartvakantie       21 mei t/m 22 mei
Pinkstervakantie            01 t/m 02 juni
Zomervakantie               06 juli t/m 14 augustus

OPEN MUZIEKLESSEN
Op maandag 13 mei bent u van harte uitgenodigd om de muziekles, die uw kind die dag van Annemarie krijgt, bij te wonen.

De tijden van de lessen staan hieronder.
Groep Mieke 8.45  – 9.15  uur
Groep Sylvia  9.15  – 9.45  uur
Groep Yolanda 10.00 – 10.30 uur
Groep Wilmi 10.30 – 11.00 uur
Groep Coby 11.00 – 11.30 uur
Groep Rik 11.30 – 12.00 uur
Groep Ria 12.30 – 13.00 uur
Groep Sascha 13.00 – 13.30 uur

INLOOPMORGEN
Woensdag 15 mei is er weer een zogenaamd inloopmoment. U bent van harte welkom om een half uur, van 8.30 tot ong. 9.00 uur,  in de groep van uw kind te komen kijken.

INSCHRIJVINGEN
De 2e Montessorischool is behoorlijk in trek, gezien de vele inschrijvingen die de afgelopen tijd binnen gekomen zijn.
Vandaar dat we voor dit schooljaar alleen nog maar plek in de groepen 3 en 4 hebben.
Voor volgend schooljaar is er dan ook nog maar een beperkt aantal plaatsen voor de groepen 1-2.  Vaak weten we dat er nog broertjes en zusjes aan komen, maar dat hebben we niet altijd in beeld. Vandaar dat wij u vragen, uw kind (snel) aan te melden.
Ook vragen wij u, mocht u een ander telefoonnummer, adres of
e mailadres hebben, dit door te geven aan Hanneke.